post header

De Be-Efficient magazijn software suite

De suite bevat talloze applicaties en ondersteunt alle belangrijke processen die binnen een magazijn plaatsvinden. De onderstaande (onvolledige) lijst geeft een indruk van wat wij u aan kunnen bieden.

Artikel en locatie informatie

De informtie applicaties zijn de meest triviale, maar tevens ook vaak gebruikte applicaties in onze software suite.
Open de artikel informatie applicatie en scan de barcode van het artikel of tik de artikel code of een deel van de naam in.
Op het scherm worden verschillende tabbladen zichtbaar, die de basisinformatie van een artikel tonen, de default locatie laten zien en alle magazijnlocaties tonen waar dit artikel zich bevindt. Tevens zijn er tabbladen voor de open verkooporders en de historie van de verplaatsingen die voor dit artikel in het laatste kwartaal zijn gedaan.

These apps are used by all employees, and can also be opened from every other app. Just click on an item and the item information app will open.

Deze applicaties kunnen door alle medewerkers worden gebruikt, maar kunnen ook vanaf iedere andere applicatie worden geopend. Klik op en artikel, en de informatie applicatie zal openen.

Scan sequentie artikel informatie: Scan "Artikel identificatie".
Scan sequentie bin locatie informatie: Scan the "bin locatie code".


Deze applicaties zijn out-of-the-box en binnen de licentie.

Voorraad verplaatsing

Goederenverplaatsing, soms ook wel spontane goederenverplaatsing genoemd, is een applicatie waarmee een of meer stuks van een artikel van de ene locatie naar de andere kunnen worden verplaatst.
De verplaatsing kan binnen een magazijn, maar ook tussen magazijnen plaatsvinden.
Als er meerdere batches of serienummers op de "VAN" locatie liggen, zal de appliatie vragen welke batch or serienummer moet worden verplaatst.

Scan sequentie goederenverplaatsing:
Scan de "VAN" locatie, het artikel, het aantal, afhankelijk van batch of serienummer, scan de batchcode of het serie nummer, en sluit de transactie af door de nieuwe locatie te scannen.


Deze applicatie is out-of-the-box en zit in de standaard licentie

Locatie verplaatsing

Locatie verplaatsing is een speciaal soort goederenverplaatsing. Waarbij we in de goederenverplaatsing, maar een artikel wordt verplaatst, worden in deze applicatie alle artikelen die op een locatie liggen verplaatst naar een andere locatie.
Deze applicatie wordt vooral gebruikt door de reachtruck chauffeurs, wanneer er ruimte in het magazijn moet woren gemaakt door pallets samen te voegen of door alle voorraad van de ene pallet naar een andere te verplaatsen.
De applicatie wordt ook gebruikt bij het inruimen van goederen, wanneer pallets die in het ontvangst magazijn zijn opgebouwd moeten worden verplaatst naar lege palletplaatsen in het verkoop of productie magazijn.

Scan sequentie locatie verplaatsing:
Scan de "VAN" locatie en sluit de transactie af door de "NAAR" locatie te scannen.


Deze applicatie is out-of-the-box en maakt deel uit van de licentie.

Aanvullen

De meeste magazijnen hebben twee soorten locaties.
Op de hogere planken wordt de BULK opgeslagen, vaak in de originele containers of pallets zoals de goederen zijn ontvangen.
De lagere planken worden gebruikt door orderlopers om de artikelen of producten te picken om de verkooporder te kunnen leveren.

Als uw magazijn zowel BULK als GRIJP locaties heeft, kan de aanvulapplicatie worden ingezet om goederenverplaatsingsadviezen te geven waarmee uw GRIJP locaties worden voorzien met artikelen uit de BULK.
Reachtruck chauffeurs gebruiken deze applicatie om de voorraadniveau's van de GRIJP locaties op pijl te houden.
De applicatie maakt een onderscheid tussen normale en urgente aanvulverzoeken. Als een GRIJP locatie leeg is, en een verkooporder wacht op deze artikelen, dan zal het goederenverplaatsingsadvies boven aan de lijst van urgente verzoeken worden geplaatst. Als het aantal stuks in een GRIJP locatie onder de ingestelde minimale hoeveelheid zakt, komt er een verzoek in de lijst van "normale verzoeken".


Het configureren van deze applciatie volgens uw business regels kost maximaal twee dagen aan configuratie, daarna valt de applicatie binnen de licentie.

Tellen

De reden om voorraad te inventariseren, is om het magazijn accuraat te houden.

De voorraad-accuraatheid is een indicatie hoe nauw de voorraadniveau's in het ERP aansluiten met de werkelijke voorraad in het magazijn.
Het zo hoog mogelijk houden van de accuraatheid voorkomt dat:
  • orders worden geaccepteerd op basis van voorraadniveau's die er in werkellijkheid niet zijn
  • orders afwijzen op basis van een tekort in het ERP, terwijl de voorraad fysiek wel aanwezig is
Ongeacht of de voorraad jaarlijks wordt geteld, of dagelijks/wekelijks/maandelijks op basis van cycle count, onze telapplicatie ondersteunt u bij het tellen van de voorraad.
Bij het tellen, worden verscheidene aanpakken ondersteund, zoals enkelvoudig blind en dubbel blind tellen.
In de wall-to-wall modus, wordt uw staf ondersteund door verscheidenen grafieken die de voortgang in het tellen visualiseren.


Deze applicatie is out-of-the-box en maakt deel uit van de licentie

Analytics

Bij oplevering, beschikt u over een dashboard met een aantal indicatoren die het aantal open picklijsten laten zien, het aantal verkooporderregels die vandaag moeten worden geleved, het aantal leverregels die vandaag zijn gemaakt en eht eental leverregels van dit jaar in vergelijking met het voorgaande jaar en het aantal goederenverplaatsingen en aanvul-acties per reachtruck chauffeur.

Als deze grafieken niet voldoende zijn, dan zit er een KPI designer in Be-Efficient waarmee u uw eigen grafieken kan maken waarmee u uw KPIs in kaart kan brengen


Deze applicatie is out-of-the-box and maakt deel uit van de licentie.
Echter, het maken van extra KPIs kan moeilijk zijn als de basis SQL kennis (nog) niet aanwezig is. Wij kunnen doorgaans een dashoard met uw KPIs genereren in een of twee dagen.

Picklijst generator

Picklijsten kunnen in het ERP per verkooporder worden aangemaakt. Als uw bedrijf echter honderden picklijsten per dag moet maken, beschikken wij over een picklijst creatie applicatie waarmee u wordt ondersteund in het maken van picklijsten volgens uw business regels.
Er worden verschillende stragegieen ondersteund, zoals oudste order eerst, optimalisatie om de verkoopwaarde te maximaliseren, grootste orders eerst, etc.
Deze applicatie draait niet op een mobiel devices, maar op de desktop of laptop van de medewerker die verantwoordelijk is voor het aanmaken van de picklijsten.

De applicatie werkt in twee stappen.
Allereerst worden de picklijst kandidaten op scherm getoond.
Daarna kan de medewerker de picklijsten (of delen ervan) selecteren die moeten worden gegenereerd.

De picklijst creatie applicatie can in manuele modus draaien, of in automatische modus, waarbij iedere paar minuten de openstaande orders worden gescand voor het aanmaken van picklijsten.


Een intake is nodig om de business regels in kaart te brengen. Een offerte wordt na deze intake uitgebracht.
Daarnaast wordt een korte training aanbevolen voor de medewerkers die met deze applicatie gaan werken,

Picken

Zodra een picklijst is aangemaakt, kan deze worden opgepakt door orderlopers. De picklijst applicatie ondersteunt de orderlopers met het picken van goederen.
Picklijsten kunnen per stuk worden gelopen, maar het is ook mogelijk om meerdere lijsten in een keer te lopen.
In de multi-pick modus, geeft de picklijst applicatie aan dat een artikel voor de eerste picklijst en bak A moet worden geplaatst, en een artikel voor de tweede picklijst in bak B, enzovoort.
De applicatie is erop voorbereid om met pickkarren te communiceren die van LED lichtjes zijn voorzien om aan te geven in welke bak een artikel moet worden geplaatst. Als een item naar bak B moet, gaat de LED van deze bak aan. Als de pick actie wordt bevestigd, gaat de LED weer uit en kan de volgende regel worden verwerkt.

Scan sequentie picken:
  • Scan/bevestig de locatie van waaruit moet worden gepickt
  • Scan/bevestig het artikel
  • Als het een batch of serienummer is, bevestig dan deze batch of serienummer
  • Scan/bevestig het aantal dat gepickt moet worden
  • Sluit de transactie af door op de "PICKED" button te drukken op het mobiele apparaat.



Deze applicatie is out-of-the-box en zit in de licentie

Leveringen

De leverapplicatie (paktafel) maakt leveringen gebaseerd op de picklijsten. Deze applicatie werkt het beste op een groot scherm.
Voordat de artikelen in de doos worden gestopt, wordt met de leverapplicatie, het aantal en de kwaliteit nogmaals getest om te verzekeren dat de klant de goederen krijg die hij heeft besteld.
Als de picklijst is gelopen met de picklijst applicatie, dan kan men ervan uitgaan de de aantallen kloppen. Als de ordeer is gelopen op basis van een papieren lijst, dan vraagt de leverapplicatie automatisch om de aantallen te controleren.
Bij het afsluiten van de levering, is het mogelijk om bij een vervoerder een verzendlabel aan te vragen en deze af te laten drukken. Be-Efficient heeft verscheidene koppelingen met vervoerders waaronder DHL, GLS, DPD en UPS.
De pakbon wordt geprint op het moment dat de levering is opgevoerd in het ERP. Dit geldt ook voor overige documenten zoals de CMR of het overzicht van goederen per doos of pallet.

Out-of-the-box, heeft de leverapplicatie de kwaliteit en kwantiteit controle, maar wordt er geen leverbon afgedrukt en is er ook geen koppeling met een vervoeerder. Het inregelen van de applicatie voor het printen van documenten en koppelen van vervoerders is mogelijk.
Hiervoor doen we eerst een intake om de hoeveelheid werk / uren in te kunnen schattn.
Gemiddeld kost het aanpassen van de leverapplicatie ongeveer 2 dagen.

Goederen ontvangst

De goederenontvangst applicatie assisteert de ontvangst afdeling in het ontvangen en managen van de inkomende zendingen.
De applicatie volgt de regel dat niets wordt ontvangen zonder dat er een bestelling tegenover staat.

Afhankelijk van hoe de applicatie is geconfigureerd, worden concept ontvangsten of open bestellingen getoond waartegen inkomende ontvangsten mee worden gematched.

Goederenontvangsten worden ontvangen op een unieke plaats. De ontvangsten worden gecontroleerd op kwaliteit en compleetheid in de goederen sorterings applicatie.

Scan sequentie goederen ontvangst:
  • Selecteer de concept ontvangst of bestelling
  • Ingeval een bestelling wordt geselecteerd, markeer de ontvangen regels
  • Scan daarna de locatie waar de goederen fysiek zijn ontvangen

Deze applicatie is out-of-the-box en maakt deel uit van de licentie

Goederen sortering

Voorraad die is ontvangen met de ontvangst applicatie kan met de sortering tool gecontroleerd worden op kwaliteit en correcte aantallen.
De goederensorteringsapplicatie kan u helpen met deze taak.

De applicatie start met het scannen van de locatie waar de voorraad op is ontvangen.
De inhoud van de ontvangst wordt getoond op het scherm, met indicaties of de voorraad in BULK, PICK of ergens anders naar toe moet worden verplaatst in verband met herlabelen of herpakken.
Als een verkooporder wacht op deze voorraad wordt de regel rood en kan met prioriteit worden behandeld.
De goederensorteringsapplicatie is als een rangeerterrein waarbij de goederen op het juiste spoor worden gezet.
De adviezen van de applicatie mogen worden genegeerd. De voorraad kan altijd in de BULK worden opgeslagen. Maar als er een verkooporder op wacht, zal de voorraad zodra deze naar BULK is verplaatst in de aanvulapplicatie zichtbaar worden om het benodigde aantal weeer uit de BULK naar GRIJP te verplaatsen. De goederensortering dient ervoor om deze onnodige handelingen te minimaliseren.

Scan en handelings volgorder van de goederensorteringsapplicatie:
  • Scan het artikel
  • Scan de hoeveelheid of tik deze in
  • Volg de adviezen en plaats de voorraad op de aangegeven pallet
  • Als de pallet vol is, markeer deze als "gereed voor inruim"

Als de pallet leeg is, maar er zijn nog rijen over in de applicatie, is er te weinig ontvangen en moet de inkoopafdeling worden geinformeerd over de missende voorraad.
Als het scherm leeg is, maar de pallet nog niet, is er te veel ontvangen en moet de inkoopafdeling eveneens worden geinformeerd.
Dit alles wordt ondersteund door de applicatie.

Het kost doorgaans een tot twee dagen om deze applicatie volgens uw wensen te configureren. Na configuratie maakt deze applicatie deel uit van de standaard licentie.

Inruimen

Als de pallets in het ontvangst magazijn gecontroleerd zijn en gereed zijn om ingeruimd te worden, krijgt een reachtruck chauffeur een melding dat er pallets gereed zijn om in het verkoop of productiemagazijn ingeruimd te worden.
De chauffeur komt de pallet ophalen om deze in de BULK weg te zetten. De applicatie geeft een instructie om deze pallet in de BULK, maar zo dicht mogelijk bij de GRIJP locaties van de artikelen of de pallet te plaatsen.

De applicatie zorgt ervoor dat onnodige palletbewegingen worden beperkt. In het geval dat er items op de pallet staan die aangevult moeten worden naar GRIJP, dan krijgt de chauffeur eerst de opdracht om de GRIJP aan te vullen alsvorens de pallet in te ruimen.

Scan sequentie Inruim applicatie:
  • Scan de locatie in het ontvangst magazijn waar de goederen liggen
  • Volg, indien van toepassing het aanvul adries
  • Scan de nieuwe locatie



Deze applicatie is out-of-the-box zit in de standaard licentie.

REST API builder, REST API Runner

Naast de logistieke applicaties, heeft Be-Efficient ook een RESTFul API inclusief ontwerp tool waarmee het mogelijk is om een simpele API te creëren die matcht met uw business regels en waarmee derde kunnen communiceren.

Er is een standaard template, maar via scripts is het mogellijk om deze aan uw wensen aan te passen.
De API builder kan de basis operaties aanmaken om objecten zoals een verkooporder aan te maken via een POST operation, er kan informatie worden opgehaald zoals een overzicht van backorders van een bepaalde klant, of een overzicht van de artikel details met GET operaties en bestaande objecten kunnen via PATCH of PUT operaties worden aangepast.

Na het ontwerp van de API, kan de derde partij de API inzien via ingebouwde documtatie.
De API kan daarnaast getest worden via een visuele interface waarmee het ontwikkelen van interfaces makkelijker wordt gemaakt.
Documentatie en testomgeving zijn beschikbaar via de ingebouwde "Swagger" documentatie en ontwerp tool (https://swagger.io/).

Deze tool is apart geprijst, vraag ons om een offerte.

Taak beheer

Alhoewel een groot aantal verkooporders, bestelbevestigingen en aankondigingen van leveringen binnenkomen via een web portal of een EDIFACT interface, ontvangen heel veel bedrijven deze informatie toch nog via email.
Wat dan vaak gebeurd is dat een van de medewerkers de mail opent en de regels van het document (artikel, aantal, leverdatum) een voor een kopieert in het ERP, of erger, deze overtypt.

Gekeken vanuit automatisering, is dit kostbare tijd die verloren gaat zaken over te kopieren of te typen, terwijl dit elders al digitaal is ingevoerd in een ander computer systeem.

Om het inlezen van deze documenten iets makkelijker te maken, beschikken wij over een document importer, die uw medewerkers kan helpen om de informatie makkelijker in uw ERP te krijgen.

Als de verkooporder, bestelbevestiging, of een aankondiging van een levering in een gestructureerd document binnenkomt, zoals een spreadsheet of een CSV file, dan kan de file in de import tool gedropt worden, waarna deze de file analiseert en een import voorstelt. Artikelen die niet zijn gevonden zijn rood gemarkeert en kunnen nog worden aangepast. Dit kan zelfs met een PDF. Nadat de klant is ingegeven kan het document worden opgeladen in het ERP.
Op deze manier kan kostbare tijd worden bespaard die kan worden besteed aan klantcontact en aan kwaliteitscontrole.


Deze tool is apart geprijst, vraag ons voor een offerte.

Configuratie van de applicatie

De mogelijkheden om de tool te configureren zijn groot en onderverdeeld in veel aparte tabbladen.
De belangrijkste is uiteraard de connectie met uw ERP.
Maar in de overige tabbladen, kunt u bijvoorbeeld ook de rechten die uw medewerkers in de applicatie hebben, tot op app-niveau configureren. Sommige medewerkers zullen alleen mogen picken, andere gebruikers zullen ook de goederenontvangst of andere applicaties mogen zien. Met de configuratie pagina, kunt u exact aangeven welke medewerker toegang heeft tot welke applicatie.

En nog zoveel meer...

Onze software bevat nog veel meer functionaliteit als hierboven is getoond, neem contact met ons op voor een volledig overzicht van het systeem.

Neem nu contact op!

Vul het contactformulier hieronder in, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op

BTW Nummer: NL865134364B01
KvK: 89855140
Support: email naar support@be-efficient.nl